Online support, helpdesks and remote maintenance.

Meer dan 30 jaar, heeft remote control software IT-professionals in staat gesteld om verbinding te maken met desktops en servers om zo netwerken te beheren. Organisaties halen veel voordelen uit het gebruik van remote control technologie om ondersteuning te leveren aan hun clients. De IT-medewerkers besparen op deze manier veel tijd, geld en middelen doordat ze processen en werkzaamheden efficiënter kunnen inrichten. Het grote voordeel is dat ze niet meer hoeven te reizen maar op afstand machines kunnen overnemen om support taken uit te voeren.

Maar de technologie gaat nog veel verder en bedrijven zetten nog meer in op het stroomlijnen van processen, reduceren van kosten, wereldwijd te opereren en om hun mobiele medewerkers te faciliteren. Daardoor is remote controle software bezig met een transitie richting een “technische ondersteuningsoplossing” om zo een integraal onderdeel te worden van de IT-infrastructuur. Het kan zo worden ingezet als sleutel applicatie voor zowel klantondersteuning maar ook als communicatietool richting leveranciers en mobiele medewerkers. Waar IT een groter onderdeel van de organisaties is gaan uitmaken, wordt remote controle software steeds vaker ingezet om klanten te assisteren, problemen op afstand op te lossen of deze te onderhouden. Samengevat zonder remote control software zouden IT-budgetten exponentieel groeien, systeem stabiliteit zou dalen en gebruikers zouden minder tevreden zijn.  



Toepasbare software oplossingen

Klanten aan het woord



Specsaver

"BMC FootPrints is de beste service management oplossing voor het realiseren van een wereldwijde uitbreiding en de wijze waarop verzoeken worden beheerd."

Mirage ICT Services

"Maar belangrijker nog dan geld is de enorme winst in klanttevredenheid die niet in geld valt uit te drukken."

intoto

"LabTech kent veel meer mogelijkheden dan de alternatieven. Het mooie aan LabTech is dat het native Windows is. Dat werkt heel prettig omdat je op een veel dieper niveau zaken kunt instellen.". Patrick Das, eigenaar inToto

PEAK-IT

" Een partner is voor ons even belangrijk als de techniek. Natuurlijk speelt ook de prijs een rol, maar deze is niet doorslaggevend."  - Fred van Slooten, Business Alliance Manager bij PEAK-IT

Standby Automatisering

"het belangrijkste verschil is dat we in het verleden adequaat reageerde op storingsmeldingen en we nu met LabTech Software in staat zijn om proactief in te grijpen en storingen juist voorkomen". - LEON BLOKLAND, CEO VAN STANDBY AUTOMATISERING