Remote Monitoring & Management (RMM)

IT-dienstverleners gebruiken RMM oplossingen om effectief de IT vereisten van hun klanten te beheren. Met RMM kunnen technicians hun productiviteit verhogen door het monitoren van werkstations, servers en netwerkapparatuur op afstand bij meerdere klanten tegelijk. Ze kunnen zo sneller problemen oplossen, zelfs zonder dat klanten hier last van hebben in hun eigen omgeving. Daarbij kan de RMM oplossing ook helpen om onderhoudstaken te automatiseren. 

RMM oplossingen maken gebruik van agent technologie, waardoor ze direct beheer uit kunnen oefenen over de applicaties van het systeem. Agents op afstand hebben de mogelijkheid om zonder problemen rondom een firewall, VPN-verbinding of het aanpassen van routers deze vereisten van de klant uit te voeren, zelfs wanneer ze offline zijn. Met RMM oplossingen kunnen technicians, met de hulp van de agent en een console, problemen oplossen zonder dat ze direct in de betreffende machine hoeven in te loggen. Dit kan zelfs wanneer de klant nog gebruik maakt van de server of het werkstation, mocht de technician er op dat moment mee bezig zijn. 

De RMM oplossing kan problemen detecteren, ze terug rapporteren aan de IT-dienstverleners en er voor zorgen dat technicians deze problemen op afstand kunnen oplossen. Daarnaast bieden RMM oplossingen effectieve beheer en onderhoudsfuncties voor proactieve en reactieve invulling van processen. Dit omvat o.a. het uitrollen van besturingssysteem updates, defragmenteren van harde schijven, updaten van anti-virus definities, etc. 

RMM is een effectieve beheer oplossing voor systeembeheerders en technicians, maar biedt ook de mogelijkheid om processen te automatiseren bijvoorbeeld middels scripting. 


Toepasbare software oplossingen

Klanten aan het woord



Specsaver

"BMC FootPrints is de beste service management oplossing voor het realiseren van een wereldwijde uitbreiding en de wijze waarop verzoeken worden beheerd."

Mirage ICT Services

"Maar belangrijker nog dan geld is de enorme winst in klanttevredenheid die niet in geld valt uit te drukken."

intoto

"LabTech kent veel meer mogelijkheden dan de alternatieven. Het mooie aan LabTech is dat het native Windows is. Dat werkt heel prettig omdat je op een veel dieper niveau zaken kunt instellen.". Patrick Das, eigenaar inToto

PEAK-IT

" Een partner is voor ons even belangrijk als de techniek. Natuurlijk speelt ook de prijs een rol, maar deze is niet doorslaggevend."  - Fred van Slooten, Business Alliance Manager bij PEAK-IT

Standby Automatisering

"het belangrijkste verschil is dat we in het verleden adequaat reageerde op storingsmeldingen en we nu met LabTech Software in staat zijn om proactief in te grijpen en storingen juist voorkomen". - LEON BLOKLAND, CEO VAN STANDBY AUTOMATISERING